Årsredovisning 2023

Tillsammans bildar vi Sveriges största vårdkooperativ med en stark lokal förankring. Vi verkar för långsiktigt hållbar vård för alla i hela Sverige. Genom att öka praktikerperspektivet i vården skapar vi bättre arbetsmiljö och högre kvalitet. Vilket resulterar i landets högsta ambassadörskap och Sveriges mest nöjda patienter.

Årsredovisning 2023

Ordförande har ordet: "Långsiktighet skapar värde för patienter och medarbetare"

I över 60 år har Praktikertjänst bidragit till den svenska vården. Långsiktigheten är en del av vårt signum och en viktig förklaring till varför Praktikertjänst har landets mest nöjda patienter och medarbetare. För att värna vår kooperativa modell och långsiktigheten har styrelsen nu tagit initiativ till en plan för hur vi kan fortsätta vässa vården i ytterligare 60 år.
Ladda fler artiklar

Vår verksamhet

Affärsområde tandvård under 2023

Nästan var tredje tandvårdspatient i Sverige besöker varje år någon av våra 523 tandvårdsmottagningar. Affärsområdet har cirka 3 265 medarbetare fördelat på tandläkare, tandhygienister, tandtekniker, tandsköterskor och administrativa medarbetare. Av dessa är drygt 700 verksamhetsansvariga tandläkare och tandtekniker som även är delägare i Praktikertjänst. Vi har också elva tandtekniska labb med spetskompetens inom samtliga tandtekniska områden.
Ladda fler artiklar